דו"ח אישי

הפקדות סוף שנה 2023: המדריך המלא

מה הן הפקדות סוף השנה? למה כדאי לנצל את הטבות המס דווקא עכשיו? האם ההטבות ניתנות גם לשכירים, וכיצד ניתן לממש אותן? הייטק ביטוח עושה לכם סדר עם תשובות לכל השאלות החשובות

הפקדת סוף שנה היא הפקדה לקופת גמל או קרן השתלמות, הניתנת להפקדה עד ליום 31 בדצמבר בכל שנה. ההפקדה יכולה להיות חד-פעמית או חודשית, בהתאם לבחירת החוסך.

להפקדת סוף שנה יש מספר יתרונות משמעותיים:

  • ניצול הטבות מס: על פי סעיף 45 לפקודת מס הכנסה בישראל, כל מי שמשלם מס הכנסה ומפקיד לקרן הפנסיה באופן שוטף, בין אם שכיר ובין אם עצמאי, רשאי לקבל הטבת מס על הפקדות לקופת גמל ולקרן השתלמות. הפקדת סוף שנה יכולה לסייע לחוסכים ליהנות מהטבות מס אלו במלואן. בימים אלו, רגע לפני סיום שנת 2023, מומלץ לנצל את הטבת המס לשנה זו, שכן לא ניתן לקבלה רטרואקטיבית לאחר מכן. כך, במקום לשלם מס השנה, תוכלו לחסוך את הכספים לבני המשפחה, או להגדיל את החסכון לפרישה.

  • הגדלת החיסכון הפנסיוני: הפקדת סוף שנה היא הזדמנות מצוינת להגדיל את החיסכון הפנסיוני של החוסך. גם אם החוסך מפקיד סכום קטן יחסית, ההפקדה יכולה להצטבר לסכום משמעותי לאורך השנים.
  • יצירת הרגלי חיסכון: הפקדת סוף שנה יכולה לעזור לחוסכים ליצור הרגלי חיסכון בריאים. ההפקדה בדרך כלל נעשית באופן חד-פעמי, כך שהחוסך אינו צריך להתמודד עם אתגר ההפקדה החודשית.
    חשוב לציין, כי ישנם מספר תנאים שעל החוסכים לעמוד בהם כדי להפקיד הפקדה סוף שנה. לדוגמה, החוסכים חייבים להיות תושבי ישראל וחייבים לעמוד בתנאי הזכאות לתוכנית החסכון.
  • ניצול תקרה שנתית בקופת גמל להשקעה: יתרונות המיסוי בקופת גמל להשקעה נדונו רבות, אלא שההפקדה לקופת גמל להשקעה מוגבלת בתקרה שנתית ולא ניתן להעביר את זכות ההפקדה משנה לשנה. נכון להיות התיקרה השנתית ליחיד היא 76,449 ₪ והיא ניתנת לניצול בגין כל בן משפחה לרבות קטינים.

להלן מספר טיפים להפקדת סוף שנה יעילה:

  • הגדירו יעד וטווח בשנים: לפני שאתם מבצעים את ההפקדה, קבעו לעצמכם יעד לחיסכון. היעד יכול להיות כל דבר, כגון רכישת דירה, יציאה לפנסיה, חיסכון לבני המשפחה, לימודים , דיור וכו'.
  • בחרו תוכנית חסכון מתאימה: ישנם סוגים רבים של תוכניות חיסכון, כגון קרן השתלמות, קופת גמל, קופת גמל להשקעה ועוד. לכולן אפשרויות מגוונות בכל הנוגע לסיכון ההשקעתי (החל מתוכניות סולידיות מאוד ועד למנייתיות). חשוב להיוועץ בבעל רישיון לצורך בחירת התוכנית התוכנית המתאימה ביותר לצרכים, למטרות, ולמידת הסיכון שתרצו לקחת.
  • אל תחכו לרגע האחרון: ככל שתתחילו להפקיד מוקדם יותר, כך יהיה לכם יותר זמן להנות מתנאי החיסכון ומתשואה לאורך הדרך, והכסף שלכם יוכל לצבור יותר רווחים. על מנת לקבל את ההטבות לשנה זו, הפקדה צריכה להתבצע בדצמבר.

לסיכום, הפקדת סוף שנה היא הזדמנות מצוינת להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלכם וליהנות מהטבות מס משמעותיות. אם אתם לא מפקידים כיום לקופת גמל או לקרן השתלמות, כדאי לכם לשקול להתחיל כבר עכשיו. נשמח לסייע לכם. 

למידע נוסף על אופן ביצוע ההפקדה או קבלת סיוע לחצו כאן.

 

 

 

 

יצירת קשר
קראתי את תנאי השימוש באתר וניתנת בזאת הסכמתי לתנאים אלו