דו"ח אישי

ניהול פיננסי אישי – איך עושים את זה נכון?

התנהלות פיננסית נכונה הינה יכולת מהותית הנדרשת עבור כל אחד ואחת מאיתנו על מנת לנהל את חיינו ברווחה, ולהבטיח את עתידנו הכלכלי.

לא פעם אנו פוגשים במשפחה שיש לה הכנסה חודשית גבוהה, ועל אף זאת, ההוצאות עולות על ההכנסות. אז איך מגיעים למצב כזה? האם ניתן לצאת מהלופ האינסופי הזה? כל התשובות מחכות לכם במאמר זה שעוסק בהתנהלות פיננסית נכונה, ניהול פיננסי אישי, הסתכלות לטווח הארוך, ביטוחים ועוד.

מהו ניהול פיננסי?

כולנו למדנו בבית הספר, כולנו רכשנו ידע רב בתחומים רבים, אבל קיים נושא אחד גדול ומרכזי שאין בו כמעט עיסוק - כסף. הגיע הזמן שנסתכל למציאות בעיניים ונפעל בהתאם. ניהול פיננסי נחלק לשלושה גורמים: אישי יומיומי, חסכונות/השקעות וביטוחים. בואו נבין את המשמעות של כל אחד מאלו.

ניהול פיננסי אישי יום יומי

הדבר החשוב ביותר שיש להבין בתחום זה, הוא שיש צורך לחיות ברמת חיים המתאימה ליכולת הכלכלית האישית שלנו. זו אולי נשמעת משימה פשוטה, אך אורח החיים כיום מציב לכולנו אתגרים רבים: תרבות צריכה בזבזנית, חופשות ארוכות ויקרות ובילויים. כל אלו עלולים להביא להתנהלות כלכלית לא נכונה וליצור נזקים כבדים, גם למשפחות עם הכנסה חודשית גבוהה. במילים פשוטות, חייבים לחיות עם יד על הדופק תוך איזון כלכלי.

חסכונות/השקעות

חסכונות והשקעה הם הדרך לדאוג לעתיד שלנו. שוק ההשקעות מציע כיום מכשירים רבים לחסכון להשקעה, ועלינו להבין מהי הדרך הנכונה ביותר למיקסום כספנו: חסכון לטווח קצר, חסכון לטווח ארוך, חסכון בחברות ביטוח או אולי השקעה בשוק המניות?

ביטוחים

ביטוח הוא מעין תכנית גיבוי המהווה מעטפת לתרחישי קיצון למיניהם. הבעיה בתחום זה היא שעבור רוב האנשים רב הנסתר על הגלוי, והם לא מודעים לסכומי העתק שהם משלמים עבור ביטוחים אלו. יתרה מכך, משפחות רבות מוציאות סכומים גבוהים ביותר ברכישת ביטוחים שונים, כאשר קיימים אזורי חפיפה גדולים שמכוסים על ידי שני ביטוחים או יותר, דבר שגורם לתשלומים מיותרים ולא נצרכים. רבים מאיתנו כלל לא יודעים אלו ביטוחים קיימים לנו ומהם האירועים שהם מכסים.

הכירו את משולש הזהב לתכנון והתנהלות פיננסית נכונה

  • חשבו על הכסף – אל תהיו עם אצבע קלה על ההדק בהוצאות כספים. הקדישו מחשבה לעניין, חישבו מה אתם חייבים, מה אתם רוצים ועל מה אפשר לוותר.
  • בדקו חסכונות - זכרו, כסף ששוכב בבנק מאבד מערכו. חיסכון והשקעות יעלו את תשואתו.
  • בדקו ביטוחים – למרות הצורך להיערך לתרחישים קיצוניים ולא נעימים, חשוב לעמוד על הזכויות שלכם, ולוודא שאתם לא מכלים את כספכם לשווא. יש לבדוק את תנאי הפוליסות, להקפיד על אי חפיפה בין הביטוחים, ולהשקיע את הכסף במקומות הנכונים.

הייטקיסטים, רוצים לקבל ליווי מקצועי להתנהלות פיננסית חכמה?

"הייטק סוכנות לביטוח" היא סוכנות ביטוח תאגיד, שנבחרה כסוכנות הבית של מועדון הייטקזון. למעלה מ-98% מלקוחות החברה הם חברים במועדון הייטקזון. החברה מציעה אפשרויות ביטוח והשקעות במגוון רחב של תכניות, מותאמות ומיועדות במיוחד לעובדי חברות הייטק.

החברה מציעה דילים ותכניות ייחודיות עבור עובדי חברות הייטק ומשיגה עבורם עסקאות משתלמות ביותר.

צרו איתנו קשר עוד היום בכל נושא, ואנחנו מבטיחים לספק לכם את המענה המקצועי ביותר ובמהירות.

יצירת קשר
קראתי את תנאי השימוש באתר וניתנת בזאת הסכמתי לתנאים אלו